Які оcновні етапи та інструменти формування публічних політик та як готувати аналітичний документ для політичного рішення та публічної політики? Про це дізнавалися студенти 4 курсу програми “Етика-Політика-Економіка” в рамках школи “Від політики до політик” , яка завершилася напередодні.
Така школа проводилася вперше та є обов’язковою частиною навчальної програми студентів програми ЕПЕ. Впродовж школи студенти ознайомлювалися з інструментами підготовки аналітичних документів, які лежать в основі публічних політик, з кейсами органів місцевого самоврядування щодо вироблення публічних політик, а також працювли над індивідуальними та груповими завданнями.
До реалізації школи були залучені провідні експерти, фахівці-практики- Анна Шелест (к.п.н., член правління Ради зовнішньої політики “Українська призма”, головний редактор “UA: Ukraine Analytica” з лекціями щодо роботи над аналітичним документом), Юлія Марушевська (громадська та політична діячка, екс-керівниця одеської митниці з мотиваційною лекцією про формування політик), Тарас Хавунка (керівник аналітично-адвокаційного центру “Львівський регуляторний хаб” з тренінгом про аналіз проблеми).
Про те, хто такі стейкхолдери, дієвці, носії інтересів та як з ними працювати, зі студентами поділилася Тетяна Дурнєва, виконавча директорка Громадського холдингу “ГРУПА ВПЛИВУ”, тренерка та експертка з адвокації, тренерка з питань виборчого законодавства, авторка онлайн-курсу “Соціальна згуртованість та зниження конфліктності в громадах”. Крім цього, про аналіз нормативно-правової бази: як знайти слабкі місця, корелюючі норми, як працювати над змінами, в рамках школи додав Ігор Коліушко, голова правління Центру політико-правових реформ.
Про важливість роботи з даними ділився Петро Боднар, аналітик агенції журналісики дани “texty.org”, про моніторинг та оцінювання політик – Богдан Малиняк, голова ГО «Експертно-аналітична група «Акцент». Наталія Бодрун, екс-керівниця Інституту лідерства та управління УКУ, експертка у сфері лідерства та організаційного розвитку, провела для студентів також тренінг з командотворення, що є вкрай важливим в реалізації політик і проєктів.
В рамках школи, окрім лекційних занять, команди працювали над кейсами, спільно з менторами, які допомагали їм орієнтуватися з рамками нормативно-правової бази, стейкхолдерів тощо.
Кейси включали в себе ситуації з місцевої або ж регіональної чи національної політики, що потребують розв’язання. Зокрема, студенти працювали над такими кейсами:
- Соціальних послуг в громаді – Трансформація закладу інтернатного типу у соціальну послугу Центр підтримки сім’ї (ментор Іванка Рудакевич (Львіська освітня фундація).
- Політики у сфері довкілля на локальному рівні- Косіння трави у м.Львові (ментор Микола Рябика (ГО “Плато”).
- Програма залучення громадян до процесів прийняття рішень у громаді- Управління містом на основі даних. Досвід Smart City Дрогобич ( ментор Володимир Кондзьолка (КУ “Інститут міста Дрогобича”).
- Програма молодіжної політики- Молодіжна політика м. Трускавець (Леся Мукосєєва («Державний інститут сімейної та молодіжної політики»)
- Регуляторна політика – Літні майданчики у Львові: формування оптимальної моделі муніципального регулювання (Тарас Хавунка).
Кінцевим продуктом окрім аналітичного матеріалу, що включав в себе визначення проблеми, гіпотезу та умови щодо її розв’язання, індикатори проблеми, пропозиції щодо її розв’язання, які норми потрібно змінити, які ризики це містить та як побачимо, що проблему вирішено, були також презентації команд, які оцінювало професійне журі- Наталя Скібак, керівниця управління молоді та спорту Трускавецької міської ради, Олександра Сладкова, керівниця управління екології Львівської міської ради та Тарас Кучма, міський голова Дрогобича.